zondag 26 februari 2012

Madonna - MDNA

Madonna is nog altijd The Queen of Pop. De nu redelijk belegen zangeres is de best verkopende vrouwelijke artiest aller tijden, mede door haar shockerende acties en nooit aflatende originaliteit. Van muzikale originaliteit kan zij echter al jaren niet meer beschuldigd worden. Wie weet brengt haar op 26 maart uitkomende nieuwe album daar verandering in.


1. Girls Gone Wild
2. Gang Bang
3. I'm Addicted
4. Some Girls
5. I Don't Give A
6. Turn Up the Radio
7. Give Me All Your Luvin'
8. B-Day Song
9. Superstar
10. I'm a Sinner
11. Masterpiece
12. Falling Free
13. Love Spent*
14. I F****d Up*
15. Beautiful Killer*

*Speciale editie

Onder andere hier te reserveren: http://www.freerecordshop.nl/muziek/m-d-n-a-madonna-0602527968155
Speciale editie: http://www.freerecordshop.nl/muziek/madonna-mdna-del-ed-bonus-cd-madonna-0602527968162

Wanneer de tracklist van MDNA wordt doorgenomen, is het onmogelijk om te ontkennen dat er schokkende nummers op het album staan. Titels als 'I'm a Sinner', 'I F****d Up' en 'I Don't Give A' spreken voor zich, maar naar het nummer 'Gang Bang' ben ik eerlijk gezegd minder nieuwsgierig. De titels zijn dus veelzeggend, maar of de muziek dat ook is, is afwachten. Afgaande op de al uitgekomen single 'Give Me All Your Luvin'' vrees ik het ergste. 

'Give Me All Your Luvin'' lekte (uiteraard geheel onintentioneel) afgelopen november al uit, zei het nog incompleet. De raps van Nicki Minaj en M.I.A. waren namelijk nog niet toegevoegd, waardoor we tot 2 februari hebben moeten wachten op het eindresultaat. Helaas stemt dit eindresultaat me niet veel positiever dan de gelekte versie. Ik vraag me nog steeds af of dit alles is. Tuurlijk, het nummer heeft veel herkenbare elementen uit de hedendaagse popmuziek, waaronder een heuse cheerleader-cheer en een makkelijk te herinneren refrein, maar toch mist het iets. De raps zijn te kort om een indruk achter te laten, waardoor zij vrij weinig toevoegen en Madonna zelf heeft nog nooit zo erg als een overgeproduceerde robot geklonken.


Toegegeven, dit is slechts een enkel nummer en hoeft weinig te zeggen over het hele album. Persoonlijk hoop ik dan ook dat de andere nummers van hogere kwaliteit zijn en dat de shocks niet enkel moeten komen van de absurde nummertitels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten