maandag 6 februari 2012

Lana Del Rey - Born to Die

Welkom op mijn blog! Hier zal ik proberen om dagelijks een stukje te schrijven over muziek die mij bezighoudt of die ik gewoon heel erg leuk vind. Waarom? Omdat ik gewoon graag dingen schrijf en mijn oordeel klaar heb over van alles en nog wat. Ik wil beginnen met het hopelijk niet typerend aan deze blog zijnde Born to Die van Lana Del Rey.



Lana Del Rey is de pseudoniem van de 25-jarige Elizabeth "Lizzy" Grant. Zij is vooral bekend van haar debuutsingle 'Videogames', die zij in eerste instantie enkel op YouTube gezet heeft. 26 januari is haar album 'Born to Die' uitgekomen in Nederland en hierop laat zij naar mijn mening horen dat ze meer in haar mars heeft dan deze prachtige naar vroegere tijden doen verlangende song. Het gaat van mooie popnummers als 'Born to Die' naar prachtige ballads als 'Summertime Sadness'. En natuurlijk het bekende geluid van 'Videogames', wat in 'Off to the Races' enigszins terugkomt. Hoewel ik ook weet dat de cd veel kritiek krijgt, ben ik van mening dat de cd 'Born to Die' zeker de moeite waard is om te proberen.

De tracklist van de cd is als volgt:

1. Born to Die
2. Off to the Races
3. Blue Jeans
4. Videogames
5. Diet Mountain Dew
6. National Anthem
7. Dark Paradise
8. Radio
9. Carmen
10. Million Dollar Man
11. Summertime Madness
12. This Is What Makes Us Girls 






Het album is onder andere hier te koop: http://www.freerecordshop.nl/muziek/born-to-die-lana-del-rey-0602527870915

Geen opmerkingen:

Een reactie posten