dinsdag 21 februari 2012

LMFAO - Sorry for the Party Rocking


Ik ben mij ervan bewust dat deze post me waarschijnlijk niet in dank afgenomen zal worden. Iemand die zich muziekkenner noemt zal waarschijnlijk weinig goeds te zeggen hebben over superfout party-duo LMFAO. Hoewel de kenner in mij zich ook diep schaamt, moet ik bekennen dat ik 'Sexy and I Know It' een geweldig nummer vind. Dit nummer is afkomstig van het duo's tweede album 'Sorry for the Party Rocking'.


1. Rock The Beat II
2. Sorry For Party Rocking
3. Party Rock Anthem
4. Sexy And I Know It
5. Champagne Showers
6. One Day
7. Put That A$$ To Work
8. Take It To The Hole
9. We Came Here To Party
10. Reminds Me Of You
11. Best Night
12. All Night Long
13. With You
14. Hot Dog
15. I'm In Miami Bitch
16. Shots

Onder andere hier te koop: http://www.freerecordshop.nl/muziek/sorry-for-party-rocking-lmfao-0602527744636

'Sorry for the Party Rocking' is al sinds juni vorig jaar uit, maar LMFAO heeft pas mijn aandacht getrokken met hun single 'Sexy and I Know It'. Geloof me, in eerste instantie wilde ik niets van weten van deze "partyhit" met afschuwelijke clip, maar iedere keer dat het nummer opnieuw voorbij kwam groeide mijn belangstelling tot het punt dat ik niet kon ontkennen dat het eigenlijk een heel goed nummer is. 


Wat LMFAO beter maakt dan andere party-artiesten is hun zelfkennis. Ze weten dat ze heel fout zijn en benaderen zo hun muziek met een zeker gevoel voor humor. 'Sexy and I Know It' dient dan ook niet serieus genomen te worden, maar is één grote grap die daarnaast dient als spiegel voor de hedendaagse artiest. Hoevaak zie je tegenwoordig wel niet zangeresjes die enkel succesvol lijken te zijn om hun lichaam? Dat wordt grandioos op een cynische manier benaderd met lyrics als "I got passion in my pants / And I ain't afraid to show it / I'm sexy and I know it". 

Deze humor en laidback attitude zorgen ervoor dat hun album gewoon werkt. Waar het bij een serieuze artiest belachelijk was geweest, weet LMFAO het te brengen op een manier waarop het niet op je zenuwen werkt. 'Sorry for the Party Rocking' staat vol potentiële partyhits, maar ook het meer hip-hoppy 'Take It To the Hole' waarin een altijd snelle Busta Rhymes te horen is. Toegegeven, LMFAO moet het, net als vrijwel alle party-artiesten, hebben van de hype en over een paar jaar (of maanden?) zal er weinig van over zijn. Maar tot die tijd ga ik uit m'n dak op nummers als 'Party Rock Anthem' en 'Sexy and I Know It'. Mijn guilty pleasure.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten